Men gaat ver in Finland…

In het land der duizend meren gaat men nog een stapje verder om de hoofden en harten te veroveren voor Mohammeds vredesboodschap.

Vanaf 7 maart kunt u daar dagelijks op de radio luisteren naar de koran.  In 60 opeenvolgende luisterhalfuurtjes wordt er uit de koran voorgelezen, van het eerste tot het laatste blad, van rechts naar links.

De openbare omroep Yle wil immers bijdragen aan de verspreiding van de islamitische cultuur.  En wat is daar beter voor geschikt dan de koran, de leidraad in het aardse leven en het hiernamaals?  De leessessies worden begeleid door een gereputeerde imam en een tolk.   Men zal dieper ingaan op de interpretatie; tenslotte is de ene jihad niet gelijk aan een andere.

Een initiatief dat geïnspireerd werd door het Vaticaan:

FT

9 gedachten over “Men gaat ver in Finland…

  1. Geven ze ook voorbeelden van ” den heil en zegen ” die de Koran ons kan geven . Boke met Ham , IS , Taliban , enz , levend verbranden , onthoofden , slavenmarkten , massala executies , kruisigen , vervolging van , vooral Christenen , Twin Towers , moorden om een paar cartoontjes, aanslagen wereldwijd . Sedert de opwarming van de Islam komt het onderste uit den beerput gekropen en heeft de wereld er een nieuw groot probleem bij . Tot slot zou ik Finland de raad willen geven …dat … (CENSUUR ) ( mijn raad is echt niet voor publicatie vatbaar , ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een politiek incident ! tussen de redactie van Golfbrekers en Finland )

  2. Uit een lezersbrief in ‘ Pallieterke :
    ‘De voorbede tijdens de zondagsmis van 8 februari in de O.L.Vrouwekerk te Bonheiden :
    1) voor de islam-jodendom-christendom
    laat ons bidden
    2) voor de imam-rabbijn-priester
    laat ons bidden
    3) voor de drie gelijkwaardige westerse godsdiensten
    laat ons bidden
    4) wij christenen zijn tolerant, niet verstart in eigen waan,
    laat ons bidden

    en toen sloot de briefschrijver de kerkdeur achter zich.
    Vraag is of hij nog terug komt.

    • Wij lazen het ook en om in de christelijke traditie te blijven:
      “Zalig de armen van geest, want hunner is het koninkrijk der hemelen” (Mattheus 5:3).
      Willen zij, die deze litanie (?), lezen zich voordoen als geestelijk onvolwaardig en zo dus in de hemel komen? Toch nog ietsjes beter dan geestelijk onvolwaardig te zijn en te sterven voor één of andere lulideologie/-godsdienst, met of zonder bomgordel.

      • Saluu “armen van geest” koningkrijk der hemelen enz Dan zit ons hemel vol met die Islammers of armen van geest , dan kunnen wij opnieuw beginnen Ik ben niet van plan om mijn rijstpap te laten afpakken en mijne gouden lepel zal ik zeker laten verzekeren tegen diefstal

  3. Deze paus is zonder twijfel de langverwachte Antichrist: de katholieke leer interesseert hem minder als de islam, en alleen marginalen boeien hem, de normale gelovigen, en zeker de blanke, kunnen hem gestolen worden.

  4. Op Goede Vrijdag bidden voor de bekering van de joden is afgeschaft, deze gewoonte sneuvelde onder het protest van de joden. Wat er verkeerd aan was is mij een raadsel.

    • Anna,
      Toen de paus verkozen werd, bevond ik mij in Wenen. Op de ORF – TV kwam binnen de kortste tijd een verslag van een “correspondent” uit Israël, die meldde dat men er laaiend enthousiast was over de nieuwe paus. De dag nadien las ik er in de pers dat de “Loge” van Buenos Aires ook zeer tevreden was met de nieuwe paus.
      Opvallend was ook dat de weken nadien alle pogingen om de nieuwe paus in verband te brengen met de toenmalige argentijnse junta vakkundig werden afgeblokt … Intussen heerst hierover een oorverdovende stilte.
      Zoals U intussen ook wel zal weten zijn er anderen die veel meer problemen hebben gehad voor oneindig veel minder!!
      Zie o.a. in Nederland met Maxima!!!
      Van belang is ook dat tijdens de Falkland oorlog, Argentinië werd gesteund door Israël.
      Besluit :
      1. Als je tegenstanders dan wel vijanden positief over je spreken is er, zoals men in Antwerpen zou zeggen, :”str… aan de knikker…”
      2. Er zijn dan ook goede en slechte terreurregimes.. en dit dan in functie van de geldende belangen van het ogenblik.
      (=de situationele ethiek!!).
      Sinds Johannes 23 zitten we met “loge”pausen..met als gevolg dat het Vaticaan nu ook volop is ingeschakeld in de NWO, waarbij de massale immigratie(met dan vooral moslims) het wapen is dat wordt ingezet tegen onze westerse beschaving.
      Of zoals Karl Marx het zo kernachtig uitdrukte :
      “Een vis begint te rotten aan de kop”.
      Ik moet Marx niet hebben, maar als iemand gelijk heeft, dan moet men het gebruiken, als het nuttig is, van waar het ook komt.

      • Kan je tekst onderschrijven, Lovenaar.
        Inderdaad, sinds Johannes 23 heeft de Kerk opgehouden een dam te gooien tegen de NWO en aanverwanten.
        Wat de voorbidder(ster) in Bonheiden uit zijn/haar botten sloeg in verband met drie gelijkwaardige westerse godsdiensten is onbegrijpelijk. Men hoeft niet gelovig te zijn, enkel over de gave des onderscheid te beschikken om vast te stellen dat het Christendom de twee andere religies verre de baas is. Niet alleen omdat het geweten in het christendom centraal staat maar omdat het caritas, verzoening, vergeving, liefde voor de vijand en verloochening van de eigen wil predikt.
        De eeuwige verdoemenis, zoals de twee andere religies die kennen, kent het niet want toen Augustinus kwam opzetten met zijn predestinatie, een voorstelling uit het oude testament, waarbij de één wel, de andere niet het voorrecht van de genade krijgt, en die ander dus de eeuwige verdoemenis wacht, heeft paus Gregorius de Grote (6 e eeuw) zich daar tegen verzet en wijselijk de leer van de loutering (vagevuur) uitgewerkt en in de kerkleer ingelijfd. Alleen de protestanten, omdat Luther de leer van Augustinus bekrachtigde, hebben zich de eeuwige hellestraffen niet laten afpakken.
        Ik begrijp noch moslimgeloof, noch het judaïsme, waarbinnen mensen zich een geloof laten afdwingen. Want zoals bij een poging om liefde af te dwingen, dit alleen maar tot haat leidt zou normaliter het afdwingen van geloof tot ongeloof moeten leiden.

        Voor wat het christendom betreft :
        ‘we moeten bereid zijn,
        wat ons lief is te verdedigen.
        Er kan iemand komen,
        en het ons wegnemen,
        het bevuilen,
        en vernietigen.
        We moeten bereid zijn,
        het geliefde te verdedigen,
        ook als onze kracht gering is,
        en onze wapens uit hout.
        (Ernst von Dombrowski)

  5. en bidden voor de bekering van den Islam , dat wordt zonder pardon , onmiddellijk afgeschaft . Dat zou een kaakslag zijn voor de enige echte onvervalste God , zo precies of NV , de Vader en zonen + den heilige geest zouden echtig en techtig zijn . Zelfs de Paus begint al te twijfelen , zijn voorganger heeft al staan bidden in de moskee en den deze is goed op weg

Reacties zijn gesloten.