Terugkeertoerisme mag iets kosten

Afbeeldingsresultaat voor nicht ärgern nur wundern

Sinds september 2018 betaalt het Beierse binnenministerie in opdracht van de belastingbetaler 420.000 euro per maand aan de Münchner Flughafengesellschaft (FMG) voor een reusachtig grote hal waarin twee jumbo jets kunnen parkeren. In de helft werden containerhuisjes geïnstalleerd, waarin slechts bij uitzondering een vluchteling-met-een-retour-ticket verblijft, want Merkelland kan moeilijk afscheid nemen van de hooggewaardeerde vakkrachten. Schulz ziet zijn woorden “waardevoller dan goud” in de praktijk omgezet… al zal de belastingbetaler er allicht een andere mening op na houden.

In de reusachtige exit-wachtzaal is er plaats voor max. 30 vakkrachten, maar in de praktijk verblijven er slechts 2 à 10 terugkeerders. Volgens info van het Beierse asielsecretariaat: momenteel 6. Het gaat zowel om “alleenstaande gevallen” met een strafregister van München tot Rostock of om economische toeristen die hun toeristenvisum niet konden verlengen, maar niet vrijwillig terug naar huis wilden keren. Of de twee bovenstaande beschrijvingen gecombineerd.

Afbeeldingsresultaat voor schulz wertvoller als gold

Toch merkwaardig als men weet dat er – een voorzichtige schatting – zo’n 500.000 illegalen in Merkelland hun tenten opgeslagen hebben, dan zou de hal tot aan het dak gevuld moeten zijn. Maar… het federale importsecretariaat doet liever zijn werk grondig – op zoek naar de door Schulz beloofde gouden vakkrachten – en aarzelt, aarzelt, controleert, controleert… en weigert vervolgens de exportpapieren in te vullen. De enkelingen die daar voor 420.000 euro per maand wachten op een privé jet met bestemming Prachtland zouden perfect in een 5* hotel à 1.000 euro per nacht kunnen ondergebracht worden…

De huur van de vliegtuighal is niet de enige kost, want 10 politie-agenten én een dozijn privé veiligheidsagenten moeten 24/24 de lieverdjes bewaken. En dan – als kers op de taart – de vliegtuigreis zelf. Dikwijls met een Learjet à ca. 45.000 euro per vlucht. Of meer (zie artikel onderaan). (…)