Stockholmsyndroom in het huidige Duitsland

Het gezegde Nur die dümmsten Kälber wählen ihre Metzger selber(Slechts de domste kalveren kiezen zelf hun slachters) kan in het voormalige “vernünftige” Duitsland voor quasi alle levensomstandigheden gelden. De sinds tientallen jaren aanhoudende groene indoctrinatie heeft een zodanig hoog peil bereikt, dat zelfs zij, die het meeste schade erdoor lijden, de groene ideologie en pesterijen dulden en zelfs goedpraten. Kortom: het Duitse Stockholmsyndroom in volle glorie. Hoe kan je anders een logische uitleg geven aan het onderstaande:

  • Audi-baas Markus Duesmann in een vraaggesprek met dr “Süddeutschen Zeitung  pleitte niet alleen voor rijverbod op autovrije dagen maar ook voor een opgelegde maximum snelheid… en dit als baas van een gerenommeerd autoproducent en -merk, dat nog maar net aangekondigd in 2026 haar intrede te zullen maken in de Formule 1 wedstrijdsport. Van schizofrenie gesproken! Om er nog aan toe te voegen dat “we met z’n allen anders moeten gaan denken, ons ermee verzoenen dat ons leven verandert” en dat we “de voordelen van dergelijke maatregelen moeten erkennen”. Hoe de voordelen voor autofabrieken en -eigenaars eruit zien, gaf hij niet mee, maar liet wel weten dat hij op zo’n autovrije zondag met zijn koersfiets over de afgeschermde autobaan zou rijden.
  • Hoewel hij er de facto toe oproept het gebruik van het product van zijn eigen concern te matigen, drukte hij tegelijkertijd zijn bezorgdheid uit over de achteruitgang der bestellingen wegens de uitgelokte economische crisis. En ja, vanzelfsprekend staat hij op één lijn met het regeringsstandpunt over de oorlog in Oekraïne. “Een oorlogseinde omwille van economische redenen is “geen optie”, omdat “wij” dan geen rust zouden kunnen vinden. Als het westen zich zou inhouden zou het eventueel op korte termijn met de economie beter gaan, maar dan zou onze maatschappelijke samenhang in gevaar komen, “ aldus Duesmann . Iets zegt ons dat Duesmann niet koud moet douchen of dat er in zijn huis slechts twee maal in de week warm gegeten wordt om energie te sparen.
  • Als de grote baas van Audi dergelijke anti-reclame voert…. Niet alleen brengt hij tot uiting dat zijn eigen product – een Audi-wagen – overbodig is, maar hij neemt bovendien de milieu-ideologie der Grünen over. Alsof hij niet de leiding heeft van Audi, maar wel van de geitenwollensokkenindustrie.
  • Met zijn ideologische preek gaat Duesmann in tegen de voorzitster van het Verband der Automobilindustrie, Hildegard Müller, die alle groene eisen zoals snelheidsbeperking en autovrije dagen afgewezen had en eraan toevoegde dat automobilisten “geen terechtwijzingen moeten krijgen”.
  • Ook de mobiliteitsminister Volker Wissing (FDP), één der laatste brondgenoten van de automobielindustrie in de Ampel-Regering , die zich blijft verzetten tegen de druk der Groenen en van de media, m.a.w. tegen een verplichte snelheidsbeperking, steekt de Audi-baas hiermee een mes in de rug.
  • De baas van een groot Duits autoconcert ondersteunt dus uitdrukkelijk de politiek van een regering die de Duitse economie dag na dag ondergraaft – helemaal zoals de bazen van de Great Reset en de globalistische links-groene agenda het gepland hebben.
  • Wie heeft er vijanden nodig met dergelijke bondgenoten/vrienden?   

Bild geeft een aan dat Duesmann niet “von allen guten Geistern verlassen ist”: Er werden immers “slechts” 180.000 Audi’s verkocht in Duitsland (2021) en 1.4 miljoen in het buitenland. Dat dit een gevaarlijk uitgangspunt is, spreekt vanzelf. Wanneer volgt de productie de klanten? …. BASF heeft inmiddels haar conclusies reeds getrokken en ging op zoek naar groenere weiden: wirtschaftskrise-verschaerft-sich-basf-baut-in-deutschland-ab-

Ondertiteling en vertaling via icoontjes onderaan

1 gedachte op “Stockholmsyndroom in het huidige Duitsland

  1. Gelukkig zijn er toch nog enkelingen met gezond verstand, zoals Carlos Tavares.
    Carlos Tavares is de baas van de Stellantis Groep (met 13 automerken, waaronder Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa, Opel, enz.) die goed is voor 20% van de verkoop van nieuwe auto’s in Europa.
    Hij hield een persconferentie en zoals gebruikelijk nam de sterke man van Stellantis geen blad voor de mond, vooral wat de elektrische auto betreft.
    “Elektrische auto’s zijn niet toegankelijk voor de middenklasse”
    (Volledige artikel te lezen bij Gocar.b)

    Inderdaad en dat is waar heel die Green deal van Frans Timmermans en co naartoe leidt, nl. armoede voor een groot deel van de bevolking. Op alle vlakken en zo is gebrek aan mobiliteit natuurlijk ook een vorm van armoede.
    Tavares is toch van een ander kaliber dan Markus Duesmann. Want wat die Duesmann allemaal uitkraamt is compleet mesjokke. Wie gooit er nu zijn eigen ruiten in? Hoe verblind kan je zijn.
    Maar zo blijkt nog maar eens dat niet alleen veel politici volledig de weg kwijt zijn, ook aan de top van veel grote bedrijven zitten ‘idioten’ (term van JM Dedecker).
    Zo maakt b.v. Ford Motor actief promotie voor de LGBTQIA+ waanzin en wie het daar als werknemer niet mee eens is wordt ontslagen. Hebben die zogenaamde ‘managers’ van die bedrijven nu echt niets anders te doen?
    Het zijn allemaal uitingen van een fin de siècle periode die we nu meemaken. Op alle vlakken zitten we in een decadente neerwaartse spiraal.

    Help I am surrounded by idiots. Of is het erger dan dat?

Reacties zijn gesloten.