Omhooggevallen “mode”huizen menen zich alles te mogen permitteren

Zowat overal in de wereld, van Indië tot de VSA, kwam er kritiek op de Balanciaga-promotiefilm die kinderen inzette verpakt in een boodschap van een eerder controversiële vorm van seksbeleving. Op het net circuleren talrijke filmpjes van zgz. “influencers” die – als protest – hun dure Balenciaga-sportschoenen of andere kledij in de fik steken. En die kosten toch iets in de buurt van 1000 euro!

Nadien kwam een (f)lauwe verontschuldiging: … het was de productiefirma die over de schreef was gegaan!

Zeg nu eerlijk, wie wil (en kan) er zoiets dragen?

Moest Dries niet door de zgn. waarheidsgoeroes aan de schandpaal genageld geweest zijn (… omdat hij dit zoals vele anderen veroordeelde… ), het zou ons ontgaan zijn. De extravagante schijnwereld van de mode is nl. niet bepaald iets dat tot onze interessesfeer behoort. Met onze verontschuldigingen aan de kindjes. En wat is het gevolg? Men schiet op de pianist…