Hoe de verandering gewerkt heeft…

Volgens Siegfried Bracke (N-VA) bedroeg de staatsschuld in 2013 387 miljard euro. Na de kracht van de communautaire diepvries en de inzet op financiële revalidatie/economische injecties gaat het goed vooruit met de staatsschuld, want volgens de staatsschuldteller is die gestegen naar meer dan 458 miljard euro en stijgt nog met 507 euro per seconde.

Tja. Nochtans trok de N-VA met veelbelovende slogans naar twee verkiezingen: “De kracht van de verandering” en “De verandering werkt.” De huidige slogan “De kracht van de kilometerheffing” werd intussen opgeborgen omdat “er geen draagvlak voor is”. Vooral dankzij het Vlaams Belang, dat wel een draagvlak vond voor het verzet tegen de auto-melkkoeplannen van de N-VA.

Afbeeldingsresultaat voor auto belasting

“Het hoofd van Weyts associëren met ‘pestbelastingen’ is precies wat Vlaams Belang had gedaan. Op stopkilometerheffing.be zegt het al een kleine 30.000 handtekeningen te hebben verzameld. Weyts verwees gisteravond op televisie expliciet naar ‘extreme scenario’s’ over de heffing die volgens hem naar voren werden geschoven. Eind vorige week deelde Vlaams Belang stickers uit bij de A12-snelweg met daarop het gezicht van Weyts op een verbodsbord geplaatst.
Hoe efficiënt de druk op de N-VA vanuit uiterst rechtse hoek kan zijn, bewees de crisis rond het VN-Migratiepact eind vorig jaar. Het was vooral toen Vlaams Belang – dat bij de ­gemeenteraadsverkiezingen heel wat stemmen op de N-VA had heroverd – volop tegen de tekst campagne voerde, dat de N-VA een goedkeuring nooit meer uitgelegd kreeg.”
(N-VA gehavend naar het front)

Afsluitend een kleine attentie voor de Grote Roerganger: “Est superbia et ante ruinam”.