Doet Woke-reclame de verkoopcijfers stijgen?

Voelt u zich geroepen, aangemoedigd een bepaald product te kopen als het op tv aangeprezen wordt door een “bekend” woke-gezicht? Stel nu dat Peter De Sutter een bepaald scheerapparatenmerk de hemel in prijst, laat u zich dan door hem overtuigen het te kopen? Hypothetische vraag…

  • de VSA doopten een nieuw oorlogsschip met de naam van een homo-activist, Harvey Milk, die op 33-jarige volwassen leeftijd een relatie had met een gestoorde jongen van 16, die op de dool was. De jongen pleegde later zelfmoord… Het Amer. ministerie van defensie vond de wapenfeiten van Milk belangrijk genoeg om een oorlogsschip naar hem te noemen.
  • K-Mart (winkelparadijzen) maakte reclame op TikTok voor de nieuwe kledinglijn Masterclass. Klasse, nietwaar? Een uitgewrongen dweil heeft meer charme dan deze logge kale baardige vent met een roze kop en flodderjurken. Een middel tegen de liefde, zou ons moeder zaliger gezucht hebben.

Het gaat niet langer om de verkoop van goederen. Het gaat om de verkoop van ideeĂ«n, van verplichte gedachten en wensen. Mensen moeten zodanig gehersenspoeld worden dat ze de grootste waanzin als zaligmakend, verfrissend… zien. Maar het lukt niet.

Je kan verschillende invalshoeken hanteren: de boze blanke man, de mishandelde, misbegrepen, verwaarloosde… vrouw, het gefrustreerde regenboogalfabet, de Calimero-aantijgingen tegen alles wat boven de minimum maaihoogte uitsteekt…

Een voorbeeld van Coca Cola:

In deze video wil de presentator raden om welke reclame het gaat… kijk even mee en verbaas u. Doet ons denken aan “Dash, wast witter dan wit…” Maar dan omgekeerd.

En deze Franse Mc Donalds leest de vader de les:

Campbell Soup illustreert het nieuwe gezin: papa, papa, kind. De mama werd waarschijnlijk in de soep gedraaid… Star Wars Woke versie:

Mocht u nog meer van deze woke-anti-blank-reclamefilmpjes willen bekijken, ga uw gang:

En afsluitend deze pleister op een houten been: