Gerda’s ontdekkingsreis

Ons Gerda, Ray’s allerliefste, vertrok op 1 september voor een maand naar het Verre Oosten.  Ze gaat daar landen als China, Nepal en Tibet bezoeken samen met een kleine groep zielsverwante toeristen, die, tijdens hun vakantie, meer willen dan een strandstoel en -parasol.
Als u het ons vraagt, een zware reis en waarschijnlijk een ongelooflijke belevenis.
Gerda had beloofd, voor zover een functionerend internet beschikbaar is,  ons op de hoogte te houden.  Foto’s zullen ongetwijfeld later volgen.  Waarschijnlijk pas na haar terugkeer eind september. We plaatsen haar berichtjes chronologisch zoals ze ons bereiken.  En we proberen haar route enigszins te volgen door er foto’s of filmpjes, die we zelf van het net plukken,  bij te plaatsen.

di 3/09/2013 11:21
Hello,
Het grote avontuur is begonnen en tot hiertoe valt alles mee, de vlucht, het hotel, het weer, het gezelschap alleen internet werkt van geen kanten. Ik zal dus nooit fotos kunnen doorsturen en ik zal al blij zijn als je deze mail ooit ontvangt, ikzelf krijg geen mails binnen.
Heb ondertussen al veel gewandeld, gefietst en bezocht en morgen naar de Chinese muur, die heb ik vroeger niet bezocht.
Heel veel groetjes en hopelijk heb ik in een volgend hotel een betere verbinding
Gerda

vr 6/09/2013 16:09
Dag 4 vanuit Beijing zijn we met een snelle dagtrein doorheen de langste tunnel van China (27,80 km) en dan verder per bus en heel even met een elektrisch wagentje naar, door de Unesco onlangs uitgeroepen Cultureel Wereld Erfgoed, Pingyao gereisd. Dit is echt een heel charmant, gezellig, traditioneel Chinees stadje. Het hotel is echt een traditioneel Chinees pareltje.

Zhang Bi

Dag 5 vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het Zhang Bi, een oud kasteel met een verdedigingsnetwerk van tunnels en daarna naar Wangjia dayua, een karakteristiek fort met talloze rijk gedecoreerde binnenplaatsen en mooie poorten met een enorme verdedigingsmuur er omheen. Daarna ben ik samen met 4 mensen van de groep voor geen geld diverse Chinese gerechten gaan degusteren in een klein restaurant in een achtersteeg weg van de drukke toeristische hoofdstraat.
Dag 6 morgen, zaterdag nog een dagje rondkuieren en dan vertrekken we ‘s avonds met de nachttrein naar Xi’an. Ben benieuwd hoe zo’n slaaptrein er uit ziet. Dat is voor het volgend verslag, maar tot heden geniet ik van elk moment en valt alles enorm goed mee.
In tegenstelling tot wat men ons gezegd had hebben we hier prima wifi verbinding en heb ik alle mails ontvangen, facebook blijft echter uit den boze.