5 gedachten over “Dronken achter het stuur?

    • Zonder nog die onvoorzichtige duikers te vergeten, hé Frans.

      • Voor degenen die het artikel niet goed gelezen hebben: het ging om een hert dat “tegen een auto gereden had”!

  1. Alcohol en verkeer gaan niet samen, wie bij mij op bezoek komt kan max 3 pinten of glazen wijn krijgen, dat is ook al te veel, maar je bent zeker niet dronken dan. Sterke drank is helemaal uit den boze voor bezoekers die nog moeten rijden.

  2. Dit artikel biedt de mogelijkheid om de aandacht te trekken op een vergeten genocide, die zich nog dagelijks afspeelt. Sinds WO II zijn in België ruim 100.000 doden gevallen in het verkeer. Dit is de bevolking van een middelgrote stad zoals Leuven, Mechelen , Brugge die werd uitgeroeid. Dit getal benadert ook het aantal militaire en burgerlijke slachtoffers van beide oorlogen.
    Bij dit aantal zijn er ook duizenden kinderen!!!
    Het is ook opvallend dat deze doden niet herdacht worden, in tegenstelling tot deze van WO I + WO II.
    Deze ruim 100.000 zijn ook geen “witte mars” waardig!!
    We worden hier dan ook geconfronteerd met een tergende onverschilligheid.
    Op de koop toe klaagt men er nog over dat men “niet meer mag drinken als men stuurt..”
    Bij snelheidscontroles verwittigt men elkaar en men heeft het dan over “vallende sterren”!! Of men gaat flitspalen in brand steken !!
    De aanpak van de “doodrijders” en andere “brokkenrijders” is een cynische klucht.
    Het menselijke leed is onberekenbaar, en de materiële kostprijs van alle ongelukken is dit eveneens.
    Alle andere vormen van misdaad zinken in het niet bij deze jaarlijkse slachtpartij.
    Slechts een klein gedeelte van deze ongevallen kan men toeschrijven aan de “klassieke ongelukkige samenloop” van omstandigheden. Bij het overgrote gedeelte speelt de menselijke factor een doorslaggevende rol.
    Dit wil dan ook zeggen dat in dit laatste geval, al deze ongevallen
    hadden kunnen voorkomen worden.
    Het zegt dan ook veel, om niet te zeggen alles, over een maatschappij die geen probleem heeft met 100.000 verkeersdoden.(sinds 1945), maar zich wel druk maakt over de meest onnozele zaken.
    Het is pas als men in de holst van de nacht de politie(of vroeger de rijkswacht) aan de deur kreeg om iets “ernstig” te komen melden met zoon of dochter..of een ander inwonend familielid, en dan uiteindelijk het “doodsbericht” kreeg…dan pas zag men klaar en kon er “geklapt” worden, als het wel hopeloos te laat was!!!!
    Achter elk “onschuldig” slachtoffer gaan er drama’s schuil, die door de familieleden tot de laatste dag van hun leven meegesleurd moeten worden.
    Uiteindelijk is het dus een kwestie van “prioriteiten” … en deze 100.000 verkeersdoden zijn dan blijkbaar geen “prioriteit”, en alleen maar een detail waarmee men eens “tussen pot en pint ” de draak kan steken.
    .

Reacties zijn gesloten.