1 gedachte op “Verrijkte kinderspelen

  1. Ik heb tijdens m’n loopbaan een kind met dit syndroom in m’n klas opgenomen, en heb daar veel voldoening van gehad: de jongen deed het op zíjn manier, en ik volgde hem van op afstand. Soms was het nodig om eens in te grijpen, maar al met al: hij was helemaal geen hinderpaal voor het klasgebeuren!
    En eveneens een kind met een héél zeldzame ziekte: hij sprak door een gaatje in de keel ( ik ben de naam van de ziekte vergeten, ergens was het ‘ de vloek van…) en voordien ging het kind naar het K.O. waarbij de moeder in de gang moest blijven wachten tot de kinderen naar huis mochten; de moeder is bij mij komen aankloppen, ik heb mij door haar grondig laten uitleggen wat er mij te doen stond bij bv. een aanval, of het gaatje in de keel verstopt door een of ander voorwerp…en die moeder mocht gerust naar huis!
    Nooit problemen mee gehad; wél veel dankbaargeid!
    Dit was het verschil tussen de het begaan zijn met de ll.: in het K.O telt enkel het aantal leelingen maar het zijn nummers en enkel goed om het lessenpakket te vergroten, in het GO wordt ieder kind indiviueel begeleid, althans in de basisscholen!!.

Reacties zijn gesloten.