Indoctrinatie op school

Tom Van Grieken hield in het Vlaams Parlement een pleidooi voor politieke neutraliteit in ons onderwijs. Aanleiding was een actie van Amnesty International waarbij onze scholieren bijna werden gedwongen om een brief te schrijven aan Premier Orban van Hongarije om zijn zogezegd inhumaan asielbeleid aan te kaarten.

Nvdr: Wij herinneren ons onze schooltijd.  Mét briefschrijfacties waaraan wij om principiële redenen niet deelnamen.  Zonder enig gevolg of straf.  Toen mochten ouders nog beslissen of hun kinderen als middel voor de verlinksing en hersenspoeling mochten / konden dienen.  Voor zover wij ons herinneren werd er geen enkele oproep tot een briefschrijfactie gelanceerd die het rechtse of Vlaamsnationale gedachtengoed een hart onder de riem wou steken. Ook werd er bij ons thuis telkens geweigerd mee te werken voor ‘het goede doel’ als dit een belgicistisch of links tintje had.  De vraag is of kinderen hedentendage niet voortdurend onder druk gezet worden zich volledig te smijten in de Gutmenschenretoriek, de linkse mantra’s of de belgicistische recuperatie zoals met bv. de nationale voetbalgekte.   Kunnen zij nog buiten de lijntjes kleuren zonder erop aangekeken te worden?   Durven zij dit nog?  Is het voor leerkrachten nog mogelijk ‘neutraal’ te zijn of zijn zij – omwille van hun job – ook bezweken aan de tijdgeest?

FVE

7 gedachten over “Indoctrinatie op school

  1. Vermoedelijk komt de redactie uit het katholiek onderwijs. Ik kom uit het stadsonderwijs en zou je daar enkele staaltjes kunnen over vertellen. Een voorbeeld: tijdens de jaarlijkse gezondheidscontrole waarbij je aan de arts het door je ouders ingevulde formulier moest afgeven -een formulier dat eerst in gesloten omslag door de schooldirectie werd opgehaald- keek ik daar eens in alhoewel je dat niet mocht en het formulier je pas gegeven werd voor je bij de arts binnen kwam. Wat stond er naast de naam van mijn ouders? Vlaams-Nationalistisch gezin voorzien van…hakenkruis.
    Het heeft me niet geredicaliseerd alleen maar versterkt in mijn overtuiging.

  2. “Hoe heet dat, duidelijk bestuur ?”. Een minister die niet weet hoe zijn/haar eigen diensten noemen is waarschijnlijk weer iets dat enkel voorkomt in het apenland. Als Tom Van Grieken zijn vraag stelt is mevrouw de minister haar vingernagels aan het inspecteren. Dit getuigt weer van veel respect voor de vraagsteller. Verder viel mij ook WEER eens op dat de poco en trado zakkenvullers massaal afwezig waren in het Vlaamse halfrond. Wat mij uiteraard niet belet heeft te genieten van de kalme, en duidelijke uiteenzetting van Tom Van Grieken. Ik geef het toe, ik ben enorme fan van Tom.

  3. Dat geschrijf is volkomen ZINLOOS want die brieven zijn in het Nederlands en/of in ‘t Françoistjes… WIE van die asielzoekers of ànderstalige “machthebbers” zullen deze pennenvruchten kunnen lezen ?
    Zij zijn allemaal in Latijns-a b c geschreven, en zèlfs dàt wordt niet overàl in Europa gebruikt… laat staan van brieven die gericht zijn tot personen die zelfs hun eigen spaghettikarakters amper kunnen lezen.

    • De exemplaren die wij mochten inkijken waren voorgedrukt in het Engels. Slechts identiteitsgegevens, klas en school invullen.

      • Mijn neefje zei dat ze mochten kiezen tussen het Nederlands en het Engels, het was een vaste tekst die ze moesten overschrijven. Pas nadien is verteld waarover het ging. Wat een misleiding van onze jeugd.

  4. Kiesintenties vlg RTBF:
    NVA houdt stand rond de 30%, alle andere partijen ts 12-15%, zelfs VB en Groen!

  5. Er is hier in feite veel meer aan de gang. Voor een goed begrip dienen we eens te meer te kijken naar de VSA :
    http://henrymakow.com/2015/12/treason-the-conspiracy-to-dumb-down%20.html
    Een citaat (in feite is de ganse tekst van belang):
    “They prominently cite, for example, quotations from John Dewey, left, the “father of progressive education,” a committed socialist and an ardent admirer of the Soviet Union, who targeted reading for destruction because it was too “individualistic”; it allows individuals to learn on their own and follow their own plans for their lives, independent of master planners such as Dewey & Company.
    Dewey and his pro-Communist confreres at Columbia Teachers College, Harvard, and other centers of cultural subversion insisted that everyone (except themselves and their fellow elites, of course) must surrender his individuality in the interests of “the cooperative,” “the community,” the collective, the State.
    Reading, therefore, had to be subverted. Phonics, which is the only logical way to teach an alphabetic system of language such as English, had to be replaced with a revolutionary “look-say” or whole-word method that would teach English as if it were a pictographic language like Chinese. This stood thousands of years of experience and history on its head.
    Dewey realized that his revolutionary plan would have to be implemented patiently, gradually, over many years, to avoid arousing suspicion and backlash. He also recognized the need for lining up an authoritative phalanx of “experts” to give the appearance of scientific consensus.
    In his essay “The Primary Education Fetish,” which appeared in the Forum in May 1898, Dewey wrote:
    Change must come gradually. To force it unduly would compromise its final success by favoring a violent reaction. What is needed in the first place is that there should be a full and frank statement of conviction with regard to the matter from physiologists and psychologists and from those school administrators who are conscious of the evils of the present régime.
    Among the “evils of the present regime” Dewey decried and detested were personal independence, individuality, and the “endless drill” of phonics-based reading methods.(=einde citaat). De laatste zin is veelzeggend!!!
    Nog een citaat :
    “After reciting a lengthy litany of recent educational indicators cataloging our nation’s precipitous descent, Blumenfeld and Newman again return to a hard truth that many Americans still do not understand and/or refuse to confront: intentional malice, treason, and conspiracy.
    “All of the above is the lamentable story of the failure of our public schools to educate American children. Those failures are not the result of an accident,” they write. “They are the result of programs created by the best-organized and best-paid educators on the planet.” (=einde citaat)
    Dan een besluit van de onderzoekers :
    “The education establishment that the Deweyites launched has become, say the authors, “an asylum for the educationally insane. Once you accept their mind-set you enter a world of esoteric nonsense that only the inner circle of disciples can understand. To subject perfectly healthy, intelligent children to the teachings of these insanities is a crime.” – (=einde citaat).
    Nog een bruggetje :
    “http://henrymakow.com/the_death_of_the_sentence.html
    met een citaat :
    “Literacy Decline Reflects Plan for World Tyranny
    December 1, 2015
    grammar1.jpg
    Satanists invert everything. Schools make us stupid.
    In Crimes of the Educators: How Utopians Are Using Government Schools To Destroy America’s Children, authors
    authors Sam Blumenfeld and Alex Newman examined the private papers of John Dewey, the architect of the US education system. They reveal that the decline in literacy is part of a plan to establish tyranny by knowingly dumbing down the population, a mission closer to success than ever before as the Obama administration works relentlessly to nationalize K-12 schooling with Common Core.
    – (=einde citaat).
    Zeker sinds mei 1968 wordt er dus permanent gewerkt (ook in de EUSSR) aan de afbraak van het onderwijs.
    Met de vreemdelingeninvasies wordt deze “afbraak” dan ook in een versneld tempo doorgezet.
    Achter het misbruik voor politieke doeleinden waar in de voormelde publicatie naar verwezen wordt, gaat het dan ook om veel meer.
    Via deze afbraak en de indoctrinatie worden de jeugd dan ook klaar gestoomd voor de NWO!
    http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/master_file/objectbasededucation.htm
    Een citaat :
    “This Awareness indicates in the new school educational system that is promoted in the United States and in other countries, there is that reference or educational method which is called “Object Based Education.” It simply means focusing on the end result of an educational program. It is basically the same as the Communist doctrine: “The end justifies the means.” The Object Based Education tries to educate the masses to be good servants, to be good slaves on their jobs, but one of the things that is part of the program is to find certain entities who appear to have leadership qualities or be extra-intelligent and set these entities apart from the masses, and put them in special schools where they are taught that they are the elite, that they are more highly intelligent than the other people, and to give them a sense of contempt for other people, while seeing themselves ass being super-important.(=einde citaat)
    De rest van de tekst heeft betrekking op het herschrijven van de geschiedenis!!
    Het valt dan ook te betreuren dat Tom niet ingegaan is op de achtergronden van deze afbraak en indoctrinatie. Deze achtergronden dient men immers te kennen om te begrijpen wat er zich afspeelt in het onderwijs!!

Reacties zijn gesloten.