Een ‘bijna’ catastrofe

Toen we vanmorgen deze beelden zagen van een ‘near miss’ op de luchthaven van Barcelona, dachten we terug aan de vlucht in mei naar onze vakantiebestemming.  Toen we ca. 40 minuten in de lucht waren, ergens boven Zuid-Duitsland, dook ons vliegtuig onverwacht ineens als een steen naar beneden terwijl er een scherpe bocht naar rechts uitgevoerd werd.  Een blik door het raampje toonde een vliegtuig vanuit de tegenoverstelde richting, zo dichtbij dat de letters op de romp te lezen waren, dat dezelfde draai naar rechts deed en daarbij scherp omhoog vloog.  Op hoeveel seconden we toen van een botsing in de lucht geweest zijn, durven we nog steeds niet aan te denken.


 

5 gedachten over “Een ‘bijna’ catastrofe

  1. Die spanjaarden zijn ook beter in stierenvechten dan in luchtverkeersleiding me dunkt. 583 doden in ’77 in Tenerife…Wat gaat dat worden als ze de cockpit gaan verhuizen naar de achterkant of naar….de onderkant?

    • In Z-Duitsland hadden die verkeersleiders uit Spanje niets te maken. In de VS komt het naar het schijnt dikwijls voor.

  2. We zullen dan maar best meer moslims (bruinen) aanwerven en hun het luchtverkeer laten regelen

  3. Het volstaat af en toe eens te kijken naar National Geographic en meer bepaald naar de afleveringen van “Air Crash Investigation” om nadien nooit meer in een vliegtuig te stappen. Wat er zich allemaal voor doet aan menselijke fouten en technische problemen is onvoorstelbaar.
    Een belangrijk element is ook de “de zwarte markt” in afgedankte vliegtuigonderdelen, die goedkoper zijn dan de nieuwe vervangstukken.
    Er zijn ook gevallen gekend van vliegtuigen die neerstorten ingevolge de zelfmoord van één der piloten.
    Een ander geval is dat van Pacific Southwest Airlines flight 1771 met David Burke “in de moordende hoofdrol”
    zie bruggetje :http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Southwest_Airlines_Flight_1771

Reacties zijn gesloten.