Reclame, een dagelijkse bron van ergernis

Niet alleen wegens de storende factor. Je kijkt naar een programma en na zo’n 20 minuten wordt dit onderbroken voor “broodnodige reclame”. Je kan dan in de keuken een knabbeltje of drankje halen, naar het kleinste kamertje gaan of de hond even in de tuin uitlaten. Vermits je dit scenario niet alle 20 minuten kan herhalen, pak je maar snel iets te lezen of je kijkt, over de glazen van je leesbril heen, mee naar de reclameblok.

Buiten de frustratie over de storende factor, ergeren wij ons zwart (sic) aan de raciale boodschap-van-goede-wil die bij quasi elk te verkopen product erin vervat zit. Of het nu om speelpleinwerking, om de keuze van een bank, om onderwijs, om snoep, om matrassen, om kleding, om deo of kennismakingswenken (in hedendaagse taal: “dating sites”) gaat, je kan en mag er niet omheen: we moeten en zullen ons laten doordrenken en leiden door de gemengde rassenideologie. Opvallend is wel dat in de reclamewereld het vooral blanke vrouwen zijn die de voorkeur geven aan gepigmenteerde mannen en niet andersom. Terwijl in realiteit het meestal de gescheiden, eenzame, dikbuikige, halfkale mannen van middelbare tot pensioenleeftijd zijn die een groener blaadje van een ander continent verkiezen om hun gouden jaren mee door te brengen. We hebben ons al dikwijls afgevraagd: waarover praten die eigenlijk? Voor zover ze elkaars taal begrijpen…

En waarom zou de multiraciale symbiose dan anders voorgesteld worden dan de werkelijkheid? Vermoedelijk omdat de door de donker-gepigmenteerde mannen verrijkte vrouwen een positief beeld kunnen geven; zij vertegenwoordigen hiermee goede deugden als anti-racisme, tolerantie en wereldopenheid, een voorbeeld voor de actief beleefde multicul. In het omgekeerde geval – blanke man met gepigmenteerde (liefst een generatie jongere) vrouw – valt dit allemaal weg. De man zou immers de indruk kunnen geven de arme gepigmenteerde vrouw als seksobject aan de haak geslagen te hebben. En dàt willen we toch niet…

De Duitse Grünen maakten het wel heel erg bont:

Als afsluiter deze reclame, waarbij we willen benadrukken dat dit absoluut niet door de beugel kan. Hoeveel Calgon moet er dan wel gebruikt worden met alle gevolgen van dien voor het milieu… ???…