Ze zijn beledigd. Weer eens.

Ze, de moslims.  Dat had u meteen begrepen.  Ditmaal omwille van een parfumlogo.  Roberto Cavalli, modeontwerper, is in het vizier van de moslims gekomen want de onverlaat heeft een islamitisch symbool als embleem voor zijn nieuwe productenlijn gebruikt. Oordeel zelf:

roberto_cavalli - Kopie

Van een ‘heilig’ symbool naar een parfumlogo

Ze zijn dus beledigd.  Vooral de soefi’s.  Ze hebben Cavalli er vriendelijk op attent gemaakt en verzocht op het etiket te vermelden dat zijn parfum niet halal is.  Echt?  Neen, natuurlijk niet.  Ze gaan hun tradities en gewoontes toch niet afzweren zeker: door betogingen, bedreigingen en petities.
De PR-afdeling van de ontwerper beklemtoonde dat het nieuwe logo van „Just Cavalli Fragrance“ niet identiek is met het islamitische symbool.  Het moet een gestileerde slangenbeet voorstellen, een associatie van de oer- en de doodzonde.  In de reclamevideo dragen twee modellen het symbool als tatoeage.

Dit wordt automatisch en op magische wijze onmiddellijk een belediging vanaf het moment dat ik zeg dat het Mohammed is.

Ze pikken het niet, de soefi’s.  Hun geloof is beledigd – er moet ons eens iemand uitleggen hoe dit hen kond gemaakt werd – en hun eer is gekwetst.  Die eer van de moslims is dringend aan een opknapbeurt toe; zo een laag zelfbeeld vraagt om psychologische begeleiding.  Voor het minste zit die eer verongelijkt, gekwetst, beschadigd, geblutst… in een hoekje zielig mokken.   Misschien zou een zelfhulpgroep ‘versterk mijn eer’, naar analogie met een cursus voor de opbouw van het zelfvertrouwen en de assertiviteit bij vrouwen,  kunnen helpen.

Terug naar de reden van de moslim blessures.  Om hun eer terug in zijn normale doen te brengen helpt slechts een boycot van het Cavallimerk.

In het V.K. hebben ze de boodschap begrepen.  De reclamefilm wordt niet meer uitgezonden.  Hopelijk hebben de modellen slechts een klevertje met het logo op hun lichaam…
En dan is er nog de petitie.  Daarin wordt beweerd dat de Italiaanse ontwerper hun geloof belachelijk maakt.  In Dallas, New York, Los Angeles en London werd er betoogd.  Zaterdag zou er in Düsseldorf betoogd worden.

Mohammed heeft lang geleden zijn merk al laten registreren

Laten we even de rol van bemiddelaar op ons nemen.  Cavalli laat zijn campagne met het symbool vallen en de moslims doen afstand van hun kiesrecht in de westerse landen, waar het voor moslims sowieso onleefbaar is. Iemand een beter idee?

Pro

4 reacties op “Ze zijn beledigd. Weer eens.

  1. Het werd tijd dat ze zich nog eens gekwetst voelen , dan kunnen ze om de verveling te verdrijven nog een beetje betogen met daarbij horende fratsen . Maar laten we eerlijk zijn er is wel een bepaalde gelijkenis met een van hun rebus symbolen . Ik zou Cavalli aanraden het toch gebruiken ! Inplaats de flesjes te vullen met welriekende parfum zou ik ze vullen met stinkende stoelgang dan kunnen ze hunne Allah ruiken ! Als we de gekwetsten nog kunnen overtuigen dat het van hun Allah komt , denk ik dat het success , niet is te overzien ! Ik voel me ook gekwetst door heel die achterlijke middeleeuwse troep onvolwassen pubers , maar mijn overtuiging zal vlug in de prullenmand belanden door de verdraagzamen met de stempel van rechtse racist !

    • Wij maken je aanbevelingen over aan de PR afdeling van Cavalli.

  2. Ik had dat islamitische symbool nog nooit gezien moet ik toegeven, en dat voor een sekte waarvan we onderhand toch ongeveer alles weten.
    Overigens denk ik dat de hele heibel gewild is als reclamestunt.

Reacties zijn gesloten.