Ontharingsmiddel…

… met Al Qaedaleider als aankoopsmotivatie!

De reclame van een Turkse producent van cosmetica heeft weerklank gekregen.  Meer weerklank dan verwacht.  De firma bediende zich bij een reclameadvertentie voor een ontharingsmiddel van een foto van het meesterbrein achter de 9/11 aanslagen, Khalid Sheikh Mohammed .  Naar verluidt onopzettelijk.  De man in kwestie zit momenteel vermoedelijk in Guantanamo.

De firma stelde dat het niet wist dat Mohammed een terrorist was en liet de keuze voor de foto bepalen door zijn weelderige haargroei.  Trouwens zijn afbeelding werd bij vroegere campagnes ook al gebruikt als middel tegen… slapeloosheid.  Er volgen geen verontschuldigingen.

Ergens klopt er iets niet bij de verkoopstechnieken van de bewuste cosmeticaproducent.  Als deze tronie reclame is om potentiële klanten te overtuigen hun producten te kopen, dan vragen we ons af hoe een ontradingscampagne eruit ziet.

FT