Na de oktoberexcessen wordt München preuts

Werbeplakat für Dessous des Herstellers Aubade mit der Aufschrift mit der Aufschrift "Sexismus"In München wordt reclame verboden als deze “de seksuele aantrekkelijkheid der vrouwen zonder relevantie” voorstelt. Een signaal tegen seksisme? Maar waarom geldt deze maatregel niet voor mannen? En wie bepaalt wat er relevant is met schoonheid?

De Münchener raadsheren en -vrouwen hebben in hun wijsheid beslist dat vrouwvijandige reclame, seksistische afbeeldingen die mannen slechts op het verkeerde pad brengen, niet meer mag getoond worden.  Kwestie van in Beieren geen #IchAuch-toestanden te creëren.

Wij stellen ons twee vragen: 1.  Wie bepaalt wat moet verboden worden?  2. Zijn mannen zo lelijk dat ze niet kunnen uitpakken met “seksuele aantrekkelijkheid” of zijn vrouwen intussen zo geëmancipeerd dat ze immuun geworden zijn voor mannelijke attributen?

Verneem meer hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een × een =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.