Men zegge het voort

Aankondiging FreddyBoetes geven de indruk steeds meer en meer “uitgelokt” te worden!

Hedenmorgen stak mijn tweede boete van deze maand in de bus. Wat had ik nu weeral uitgespookt?

Enkele dagen geleden zocht ik een parkeerplaats op de Italiëlei te Antwerpen. Ik had ditmaal geluk! Een auto, die middenin tussen een dozijn naast elkaar gestalde voertuigen stond, vertrok en ik nam sito presto die plaats in. Twee euro in de parkeermeter en klaar was kees.
Toen ik vertrok wuifde een dame me vriendelijk toe omdat ze blijkbaar dankbaar was dat ze in mijn plaats kon gaan staan.
Nu stel ik vast dat ik niet minder dan 110 euro moet ophoesten omdat ik op een “niet verharde plaats” was gaan staan die geen deel uitmaakte van de door de wet voorziene  enz.enz.
Bovendien staat er nog een kemel van een leugen in door te vermelden dat ik andere weggebruikers hierdoor in gevaar zou hebben gebracht. Pure nonsens! Gewoon stijgende pesterijen van politieke poenpakkers.

Het is zoals b.v. op de ring van Lier waar men overal 90 mag rijden maar waar op één korte strook plots een plaat staat van max 70. Deze strook verschilt in niets van de andere tweebaansweg behalve het feit dat er achter die 70km plaat een flitspaal staat die blijkbaar weinig tot rust kan komen! Kassa.Kassa.

Of zoals de twee lange éénrichtingtunnels aan de Nationale Bank in Antwerpen. Welke idioot heeft daar bij de inritten platen van max 30 km/h laten aanbrengen? Er is daar geen enkel gevaar in die tunnels. Geen tegenliggers noch voetgangers. Vele automobilisten gaan spontaan in die tunnels 40 of 45 rijden waar dat zelfs 50 of 60 en meer geen enkel probleem zou vormen. Flits….flits….kassa….kassa!

Het is trouwens niet alleen bij ons dat die geldzuigerij uit de zakken van de automobilisten opgang maakt. Zo lees ik hier dat in Frankrijk een flitspaal werd uitgeroepen als geletruidrager! Hij staat op de Autoweg  A10 bij het stadje Saint-Avertin. Een specialist in de poenpakkerij liet zonder enige aanvaardbare reden plots een plaat van max 90 aanbrengen op een autoweg waar men gedurende honderden kilometers 130 mag rijden. Enkele honderden meters verder is het opnieuw en, zonder enige verandering van de o mstandigheden, terug 130. MAAR………. vorig jaar trapten er niet minder dan 162.000 automobilisten in die gespannen val.

Van uitlokkerij gesproken! Kan men nog van een inbreuk spreken als dag na dag ongeveer 450 automobilisten op één en dezelfde plaats in de fout gaan? Deze geletruidrager onder de flitspalen brengt méér op aan boetegelden dan de totale belastingen van een gemiddeld klein stadje. De flitspalen zijn een nieuwe industrie geworden. In Frankrijk was deze industrie goed voor méér dan 1,5 miljard euro vorig jaar. Daarom plaatst men er jaarlijks een paar DUIZEND nieuwe bij. Ze dragen aanzienlijk bij tot de verzuring van onze samenleving en de stijgende haat tegen de traditionele politieke partijen.

Deze evolutie heeft steeds minder te zien met “bijdrage tot de verkeersveiligheid” maar steeds méér en méér met “oneigenlijke geldzuigerij van de beroepspolitiekers”.

Men zegge het voort,

Freddy Van Gaever

1 gedachte op “Men zegge het voort

  1. Het innen van een boete is een industrie geworden . Ik woon al een tijdje in Thailand en niet meer in het land dat voorlopig nog gekend is als Belgie.. Ik heb de indruk dat hier twee soorten van inbreuken zijn . Met vier op een brommer en zonder helm , geen probleem alhoewel het officiele niet is toegelaten. Ze brengen alleen zichzelf in gevaar en geen andere weggebruikers. Indien ge wel een gevaar voor anderen zou betekenen , bv door een rood licht rijden , dan zwaait er wat . In ons fiere fatherland zouden ze dat onderscheid ook moeten maken maar de kassa zou minder gaan rinkelen . Het is te vergelijken met “roken” ik rook al toen de mensen nog niet stierven door een sigaret. Indien morgen iedereen stopt , krijgen ze in de Wetstraat een serieuse financiele kater.. Al die regeltjes ,wettekens , verplichtingeskes voor dit en dat , dienen niet omwille van bescherming of welzijn maar voor de stroom van eurokes niet te hinderen

Reacties zijn gesloten.